Hajrá evosoft!

evosoft-os öreg rókák történetei a cégről

Címkék

Címkefelhő

Statisztika

evosoft programozói verseny 2010

2010.04.12. 19:20 - Brunczel András

 

Hivatalos végeredmény


Magyarázat:

  • a szám az idő után: hány pontra ad ilyen eredményt
  • GipszJakab = Java
  • Net_GipszJakab = C#
  • Cpp_GipszJakab = C++
 Talált algoritmusok
  1. TorokGabor (evosoft)                952,9670 ms - 650
  2. Net_ZavarkoGabor (evosoft)         1111,4801 ms - 650
  3. Net_KataiSandor (evosoft)          2166,7835 ms - 650
 Java
  1. DezsoAndras (evosoft)               706,9922 ms - 70
  2. SzigethyTamas (evosoft)             466,4733 ms - 28
  3. KarandiTamas (evosoft)              604,9383 ms - 28
  4. VargaAttila (evosoft)               710,3297 ms - 28
  5. ReveszRafael (evosoft)             1986,5753 ms - 16
 C#
  1. Net_OrtutayMiklos (evosoft)        1474,7384 ms - 70
  2. Net_MihalykoAntal (evosoft)         771,2747 ms - 34
  3. Net_NagyIstvan (evosoft)            610,4118 ms - 28
  C++
  1. Cpp_RotaruAdam (evosoft)           6685,6577 ms - 70
  2. Cpp_AndrasiFerenc (evosoft)         838,2161 ms - 46
  3. Cpp_BarabasZoltan (evosoft)         329,0778 ms - 28
  4. Cpp_KallayTamas (evosoft)           748,6291 ms - 20
  5. Cpp_HorvathBalazs (evosoft)         345,4880 ms - 16
  6. Cpp_HorvathRobert (evosoft)          70,8083 ms - 10

A megoldások forráskódja

Feladat

Adott a síkon páros számú pont. Párosítsuk a pontokat úgy, hogy a pontpárok által meghatározott szakaszok összhossza minimális legyen! Speciális esetekben több helyes megoldás is létezik, de elég ezek közül egyet megtalálni.


A verseny menete

  • A leggyorsabb helyes megoldás a nyerő. Más szempontot nem veszünk figyelembe.
  • A megoldás készülhet Java, C# vagy C++ nyelven, ezek külön kategóriákban lesznek értékelve.
  • Mindenki csak egy kategóriában indulhat!
  • A versenyben egymás ellen versengenek:
    • az evosoft Hungary Kft. dolgozói
    • a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatói
    • a Miskolci Egyetem hallgatói
    • Ha részt szeretnél venni a versenyen, küldj egy emailt az evoprogcontest@evosoft.com címre. A tárgy JOIN neptunid university Gipsz Jakab legyen ahol
      • neptunid helyére írd be a Neptun azonosítódat (ezzel ellenőrizzük, hogy valóban egyetmista vagy)
      • university helyére azt írd, hogy bme vagy azt, hogy me attól függően, hogy melyik egyetem hallgatója vagy
      • Gipsz Jakab helyére a saját igazi nevedet írd
      • Példa: JOIN gija01 me Gipsz Jakab
  • A regisztrációról kapni fogsz egy automatikus értesítő levelet.
  • A megoldásodat ugyanerre a címre küldd CODE tárggyal, és egy csatolmány tartalmazza a forráskódodat GipszJakab.java, GipszJakab.cs vagy GipszJakab.cpp névvel. Ha ennek nem felel meg a levél, arról szintén megy automatikus válasz.
  • FONTOS: Az első beküldött megoldással választod ki, hogy melyik kategóriában indulsz. Ezen később változtatni nem lehet!
  • A verseny ideje alatt korlátlan számban küldhetsz be megoldást (javítást, gyorsítást).
  • Minden munkanapon nem meghatározott időpontban, de várhatóan estefelé indul egy nem hivatalos verseny az addig beérkezett helyes megoldásokkal, a részeredményeket itt a blogon közzétesszük, de a regisztrált versenyzők emailben is megkapják majd.
  • Ha az aznapi versenyen a programoddal valami gond volt, arról automatikus választ fogsz kapni levélben - lehetőség szerint - a hiba okával.
  • A végső beküldési határidő május 4. kedd délelőtt 10 óra. A döntő futamra aznap 15 órakor kétórás összejövetel keretében kerül sor az evosoft budapesti és miskolci irodájában egy videokonferencia keretén belül, ahol a legjobbak megmutatják forráskódjukat, és elmagyarázzák a megoldás elvét. Erre a megoldást beküldő egyetemistákat is szeretettel várjuk.
  • Ezután publikáljuk az összes forráskódot, és május 7. délelőtt 10 óráig, péntekig lehetőség van hibát keresni a többiek programjában.
  • Töröljük a versenyből azokat a megoldásokat, amelyre ezek alapján tud valaki olyan bemenetet mutatni, amelyben a pontok száma megegyezik a hivatalos versenyben a alkalmazottal, és amelyre hibás eredményt ad.
  • És a végére a legfontosabb: FAIR PLAY!!! Igaz, hogy vannak nyeremények, de ez elsősorban egy játék.

Díjazás

Mindhárom kategóriában (Java, C#, C++) a következő díjak kerülnek szétosztásra:

  • Első díj: Netbook
  • Második díj: iPod touch 8GB
  • Harmadik díj: 15 ezer Ft értékű vendéglátás két fő részére

Kategóriájában az első helyes megoldást beküldő különdíjban részesül.

Követelmények

A megoldás elkészítéséhez kötelező használni a lent ismertetett keretrendszert.

  • Java:
    • A com.evosoft.evorace.pairing.Pairing interfészt kell implementálni.
    • Az implementációs osztály neve com.evosoft.evorace.pairing.<Vezeteknev><Keresztnev> legyen (az email címednek megfelelően, csak fordított sorrendben, "ext" nélkül).
    • Ezt az osztályt az src\com\evosoft\evorace\pairing\<Vezeteknev><Keresztnev>.java fájlba tedd.
    • Ezt a .java fájlt kell feltölteni.
    • Az osztály pair() metódusának futási idejét mérjük.
  • C#:
    • Ugyanaz a Java keretrendszer futtatja a C# megoldásokat is. A .NET részhez webszolgáltatáson keresztül csatlakozik.
    • A evorace2010.Pairing interfészt kell implementálni.
    • Az implementációs osztály neve evorace2010.<Vezeteknev><Keresztnev> legyen (az email címednek megfelelően, csak fordított sorrendben, "ext" nélkül).
    • Ezt az osztályt a secret\competitor_net\<Vezeteknev><Keresztnev>.cs fájlba tedd.
    • Ezt a .cs fájlt kell feltölteni.
    • Az osztály pair() metódusának futási idejét mérjük.
  • C++:
    • Ugyanaz a Java keretrendszer futtatja a C++ megoldásokat is JNI-n keresztül.
    • A cpp\Pairing.h fájlban lévő IPairing osztályt kell kiterjeszteni.
    • Az implementációs osztály neve <Vezeteknev><Keresztnev> legyen (az email címednek megfelelően, csak fordított sorrendben, "ext" nélkül).
    • Ezt az osztályt a secret\competitor_cpp\<Vezeteknev><Keresztnev>.cpp fájlba tedd.
    • A versenyzők kódjai közötti névütközések elkerülése végett ebben a fájlban ne legyenek globális változók és függvények, minden az implementációs osztályhoz tartozzon!
    • Ezt a .cpp fájlt kell feltölteni.
    • Az osztály pair() függvényének futási idejét mérjük.
  • A pontok számát a napi futamokon és a végső versenyben is dinamikusan határozzuk meg a beküldött megoldások alapján! A pontok száma 2n lesz, ahol 2n pontra az aktuális leggyorsabb megoldás 1 másodpercen belül lefut, és 2(n+1) pontra ugyanez a megoldás több, mint 1 másodpercig fut. Mindhárom kategóriban ugyanannyi pontot alkalmazunk, tehát az abszolút leggyorsabb megoldás számít.
  • A pontok x és y koordinátái 0 és 999 közé eső egész számok, ezeket a határokat tartalmazzák a Point osztály/struktúra MIN, MAX konstansai.
  • A programnak tetszőleges ennyi pontból álló bemenet esetén helyesen kell működnie, de a versenyben a pontok koordinátái kvázi egyenletes eloszlású véletlenszámok lesznek.
  • Hogy reális legyen a mérés, többször fog lefutni minden résztvevő program.

Fejlesztõi környezet

Keretrendszer

evorace2010.zip 1.2-es verzió

Változások az 1.2-es verzióban:

  • Pontok ismétlődése kizárva generáláskor
  • Csak Java megoldás esetén nem okoz gondot a nant hiánya, ha aktiválod a build.xml-ben a következő sort:
 <!--property name="java.only" value="yes"/-->

Változások az 1.1-es verzióban:

  • C#: felvettünk hivatkozást néhány alapvető assembly-re.
  • A pair() metódus elvárt visszatérési értékének leírása az interfészek forráskódjában pontosítva.
  • Nem C++ megoldás esetén nem baj, ha nincs beállítva az nmake.exe elérési útvonala.
  • Több C++ megoldás is fordítható/futtatható egy lépésben
  • Pontpárok kirajzolása működik mindhárom nyelv esetén.

Szükséges szoftverek

  • Eclipse SDK (ez nem kell feltétlen, az Ant-tal meg lehet csinálni mindent)
  • J2SE SDK 6.0
  • Apache Ant 1.7
  • ant-contrib-1.0b3.jar - Ezt a jar fájlt másold be az %ANT_HOME%\lib mappába.

Ha C#-ban készítesz megoldást, akkor ezek is:

  • .NET Framework >=3.0
  • NAnt >=0.85 Ezt közvetlenül nem kell használnod, csak az Ant-os build szkript használja. Ha .NET Framework 3.5-ös újdonságokat is akarsz használni, akkor 0.90-es verzió ajánlott.

Ha C++-ban készítesz megoldást, akkor ezek is:

  • Valamilyen C++ fordítóprogram (a versenyben a Visual Studio 2008-ba beépített nmake.exe és cl.exe programokat fogjuk használni, a keretrendszer is erre van beállítva.)

Telepítés

  1. A keretrendszer zip fájlját csomagold ki az Eclipse workspace-be.
  2. File -> New -> Project -> Java Project
  3. A projekt neve legyen evorace
  4. Választ ki, hogy Create project from existing source, és add meg az evorace mappát.

Fordítás, futtatás


Csak Java megoldásnál

  • Aktiváld a build.xml-ben a következő sort:
 <!--property name="java.only" value="yes"/-->

C# vagy C++ megoldásnál

  • szükség esetén módosítsd az evorace\build\build.xml-ben ezt az elérési útvonalat:
<property name="nant.exe" value="C:\Program Files\nant-0.85\bin\nant.exe"/>

C# megoldásnál

  • szükség esetén módosítsd az evorace\build\nbuild.xml-ben ezt az elérési útvonalat:

<property name="service.model.dll" value="C:\Program Files\Reference Assemblies\Microsoft\Framework\v3.0\System.ServiceModel.dll"/>

C++ megoldásnál

  • szükség esetén módosítd az evorace\cpp\makefile.win fájlban a C++ fordító nevét és elérési útját:
CC="C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\VC\bin\cl.exe"
  • Ha nmake-et használsz, akkor Visual Studio Command Promptból indítsd az ant parancsot!

Minden esetben

  • Állítsd be a JAVA_HOME környezeti változót a JDK telepítési könyvtárára
  • Tedd be a %JAVA_HOME%\bin mappát a PATH-ba
  • Állítsd be az ANT_HOME környezeti változót az Ant telepítési könyvtárára
  • Tedd be az %ANT_HOME%\bin mappát a PATH-ba
  • Egy konzolban lépj be az evorace\build könyvtárba.
  • Fontosabb Ant parancsok:
    • ant build.net - C# kód fordítása
    • ant run.server - "C# szerver" futtatása. Ez csak akkor kell, ha C# implementációd (is) van.
    • ant - verseny futtatása
    • ant wsimport - ezt csak akkor add ki, ha véletlenül előtte letörölted a evorace\gen\generated_classes tartalmát (pl. a ant clean.wsimport paranccsal. :)

Konfiguráció

src/com/evosoft/evorace/pairing/pairing.properties

A konfigurációlható paraméterek leírása a fájlban található. Figyelj arra, hogy a paramétereket tartalmazó sorok végén ne legyen space vagy tab!

GY.I.K.

Folyamatosan bővül, nézz rá később is!

  • Új!!! Az init() mikor hívódik meg?
    • Amint a metódus kommentjében is írtuk, csak az garantált, hogy legalább egyszer lefut az első pair() hívás előtt. Gyakorlatban viszont ti is kipróbálhatjátok, hogy ha több inputot adsz meg, akkor a két pair() hívás között már nem hívódik meg. Emiatt már több versenyzőnek is elbukott a programja.
  • Új!!! Nem akar generálni inputot, hiába adom meg, hogy "input.generate=true". Mi a baj?
    • Meg kell adnod a reference.name property-ben a sajat programod nevet, tehat pl. reference.name=Net_GipszJakab
  • Új!!! Neten lévő algoritmusokat szabad felhasználni?
    • Szabad, de a végén el kell magyaráznod, hogy működik.
  • Új!!! Egybeeshet-e két pont?
    • Nem, és a keretrendszer 1.2-es verziójától kezdve erre már a generátor is figyel.
  • Hogyan történik a verseny futtatása?
    • Többször fut különböző véletlen adatokkal minden versenyző. A futások számát menet közben határozzuk meg a versenyzők számának és a programok futási idejének függvényében.
  • Nettó futási időt mérsz?
    • Igen, csak pair() metódus futási idejét mérjük.
  • Lesz-e mérve a teljesítmény speciális inputokra?
    • A verseny futtatásakor csak véletlen input lesz, de ellenőrzésre ilyenekkel is lesz futtatva.
  • Mi az a referencia program, és mire való?
    • A programok helyességének ellenőrzésére szolgál. Természetesen nem kizárt, hogy a referencia program hibás, de ha ez így van, ez menet közben úgyis ki fog derülni.
  • A referencia programot én is futtathatom?
    • Nem, azt nem publikáljuk.
  • Milyen gépen fut a verseny?
    • Intel Core2 Duo 2.33 GHz, 32 bit, 2GB RAM
  • Az inputok feldolgozását párhuzamosan vagy szekvenciálisan végzi?
    • Szekvenciálisan.
  • A szervezők indulnak-e a versenyben?
    • Nem.
  • Miért van szükség Ant-ra és Java SDK-ra, ha C# vagy C++ megoldást akarok készíteni?
    • Mert a keretrendszer Java-ban íródott, és az egységes keretrendszer szükséges ahhoz, hogy könnyen tudjuk együtt futtatni a megoldásokat.
  • Miért van szükség a NAnt-ra?
    • Mert a C# forrás fordítása a NAnt-on keresztül van megoldva, de neked közvetlenül ezt nem kell használnod, hanem helyette az Ant-ot!
  • Több verziómat szeretném összehasonlítani, ezért különböző osztályneveim vannak. Feltöltés előtt viszont mindig át kell írnom az osztálynevet GipszJakab-ra. Nem lehetne ezt kikerülni?
    • Küldhetsz be ilyen fejléccel is C#-os megoldást:
#if OFFICIAL_COMPETITION
  public class GipszJakab : Pairing
#else
  public class TetszolegesOsztalynev  : Pairing
#endif

ugyanis a szervezőknél be van állítva a fenti szimbólum, tehát itt az előírásnak megfelelő osztálynév lesz.

  • C#-ban unsafe megoldásokat lehet használni (fordításnál engedélyezed az opciót)?
    • Nem.
  • Elfogadható egy megoldás, ha csak annyi pont esetén működik helyesen, amennyit a versenyben használni fogunk?
    • Igen, csak ez elég kockázatos, mert nem tudhatod, hogy hány pontra fog futni a végső futam. :)
  • Mennyi memóriával lehet gazdálkodni?
    • A Java esetén a -server kapcsolóval indítjuk a JVM-et. C# és C++ esetén az operációs rendszer, a .NET framework és a fizikai memória szab csak határt.
  • Vannak-e speciális bemeneteid, amelyeket használsz ellenőrzésre?
    • Egyenlőre nincsenek, de majd lesznek. Küldhettek ti is, és akkor azokat is hozzáveszem, hátha sikerül mások programját megbuktatni. :)

Kapcsolat

Ha bármilyen kérdésed van, írj az evorace_support@evosoft.com címre.

Szervezők

  • Brunczel András
  • Monoczki Pál

A bejegyzés trackback címe:

https://evosoft.blog.hu/api/trackback/id/tr881915624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3pod 2010.04.13. 21:19:07

Én még ezekkel szivtam:

Win7 + .Net kódnál:

netsh http add urlacl url=+:8070/PairingService user=[HELYI USERNAME]

Illetve x64 esetén nbuild.xml-ben a service.model.dll útvonala helytelen, ezt is érdemes korrigálni.

Valamint a run_server.bat-ban érdemes korrigálni az útvonalat

Brunczel András 2010.04.14. 18:35:52

Ketten küldtek be eddig kódot, mindketten az Evosofttól, és C#-ban, de egyik sem volt helyes, tehát a különdíjak egyenlőre várják gazdájukat.Egyéb elfoglaltságok miatt a leveleitekre a válaszidő elég nagy. Ezért elnézést kérünk. A kérdéseiteket/problémáitokat az evorace_support@evosoft.com címre írjátok!

Jó versenyzést!
András

Brunczel András 2010.04.15. 19:44:02

Mai "részeredmények":

1. Reference 11,9274 ms
2. ReveszRafael (evosoft) n/a
========================================
input.size=12
hibás programok száma: 5

Magyarázat:
n/a = pár másodpercnél tovább futott, ezért nem vártam ki, de lehet, hogy jó
GipszJakab = Java
Net_GipszJakab = C#
Cpp_GipszJakab = C++

Brunczel András 2010.04.16. 14:01:30

Elkészült a keretrendszer 1.1-es változata. Letölthető a fenti linkről. A változások az eredetihez képest:
- C#: felvettünk hivatkozást néhány alapvető assembly-re.
- A pair() metódus elvárt visszatérési értékének leírása az interfészek forráskódjában pontosítva.
- Nem C++ megoldás esetén nem baj, ha nincs beállítva az nmake.exe elérési útvonala.
- Több C++ megoldás is fordítható/futtatható egy lépésben
- Pontpárok kirajzolása működik mindhárom nyelv esetén.

Brunczel András 2010.04.16. 17:54:36

A hét utolsó részeredménye:
Már 3 jónak tűnő megoldást küldtek be, az pontok száma pedig fölment 26-ra!
1. Net_ZavarkoGabor (evosoft) 865,6822 ms
2. Reference n/a
3. Net_MihalykoAntal (evosoft) n/a
2. ReveszRafael (evosoft) n/a
========================================
input.size=26
hibás programok száma: 4
Kellemes hétvégét! :)

pmonoczki 2010.04.17. 09:55:32

Sziasztok!

Annyit szeretnék kérni, hogy a nevetek megadásánál valamint a fáljneveknél, kerüljétek az ékezetek használatát.

Előre is köszönjük!

Brunczel András 2010.04.19. 20:51:40

A mai részeredmények. Magyarázat:
- a szám az idő után: hány pontra ad ilyen eredményt
- n/a = túl sokáig fut, nem vártam ki
- GipszJakab = Java
- Net_GipszJakab = C#
- Cpp_GipszJakab = C++

1. Net_ZavarkoGabor (evosoft) 866,5521 ms - 26
2. SzigethyTamas (evosoft) 2123,1200 ms - 26
3. VargaAttila (evosoft) 1739,7336 ms - 16
4. Reference 2163,5286 ms - 16
5. Net_MihalykoAntal (evosoft) 23145,7040 ms - 16
6. ReveszRafael (evosoft) n/a
hibás programok száma: 6

Brunczel András 2010.04.20. 19:25:07

Mára nincs új részeredmény, mert nincs új helyes megoldás sem. :(
Az eddig beküldött programok eloszlása:
• Java - 7
• C# - 4
• C++ - 2

• evosoft – 11
• Miskolci Egyetem – 2
• BME - 0

Brunczel András 2010.04.21. 20:58:17

Mostantól a részeredményeket az oldal tetején találjátok.

Brunczel András 2010.04.23. 14:23:16

Eredmények ma nincsenek, mert nincs változás tegnaphoz képest. :( Legközelebb hétfőn lesz futam. Kellemes hétvégét!

Brunczel András 2010.04.28. 14:54:45

Sokan a hétvégén szeretnének még a versennyel foglalkozni, és hogy utána még legyen egy javítási lehetőség,. a végső leadási határidőt kitoltuk egy nappal. Tehát az új időpont: május 4. kedd délelőtt 10 óra. A hivatalos eredeményhirdetés időpontja nem változik.


süti beállítások módosítása